Villkor

Köpvillkor

HumaNova Utbildning AB, org.nr 556400-1443 tillhandahåller kurser på Livily.se. Livily har sitt kontor på Skeppsbron 32, 111 30 i Stockholm. Den som köper en kurs benämns nedan som Kund.

Köp av produkt från Livilys shop

  1. Priser
    Alla priser anges i svenska kronor och innehåller mervärdesskatt och övriga avgifter. Totalkostnaden för köpet kommer att framkomma tydligt innan slutlig beställning och kommer att inkludera samtliga kostnader förenade med köpet, inklusive eventuella porto- och fraktkostnader.
  2. Leverans
    Vanligtvis kommer varan skickas från oss senast två arbetsdagar efter att ordern mottagits. Varan skickas per post till din angivna leveransadress.
  3. Frakt
    Vi skickar din vara med Postnord. Fraktkostnaden är 29 SEK. Fri frakt om man beställer över 199 SEK.
  4. Avbeställning
    Om du önskar att avbeställa en vara: Mejla hej@livily.se med ditt ordernummer och be om att få annullera ordern.
  5. Reklamation
    Om det föreligger ett fel på varan, bör du inom skälig tid efter att du upptäckt det, meddela oss på mejl hej@livily.se om felet. Vi kommer då att informera dig om hur du går vidare (reglerna kring reklamation finns i Konsumentköplagen).
  6. Ångerrätt och returer
    Ångerrätten gäller i 14 dagar från det att du som köpare har mottagit varan, enligt lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (SFS 2005:59). Om du vill ångra köpet och returnerar varan i väsentligt oförändrat skick får du tillbaka köpesumman för varan, exkl fraktkostnader. Du får själv betala returkostnaden när du sänder tillbaka varan. Innan returen vill vi att du kontaktar oss på hej@livily.se för en returinformation. Observera att returer på livsmedel inte är tillåtet.
  7. Kortinformation
    Du kan betala din beställning med ett giltigt betalkort (Visa, Maestro eller Mastercard). Vi sparar och registrerar aldrig känslig information, som exempelvis kreditkortsuppgifter. Denna information är krypterad och går direkt till banken.
  8. Betalning
    Beloppet reserveras till dess att vi skickat iväg din/dina varor. Betalningsmetoder är följande:
  • Kortbetalning
  • Faktura
  • Vi erbjuder Swish inom kort

Köpvillkor för kurs

  1. Ångerrätt
    Avbokning av kurs ska göras skriftligen till hej@livily.se senast 14 dagar innan kursstart. Vid avbokning senare än 14 dagar innan kursstart debiteras hela kursavgiften. Debiterad kursavgift ligger som innestående belopp till Kund. Har Kund inte möjlighet att närvara på kurstillfället som är köpt, så kan Kund använda beloppet vid annat tillfälle. För att nyttja innestående belopp kontaktar du hej@livily.se
  2. Reklamation och ansvar
    Livily ansvarar på sätt som anges i dessa Allmänna villkor gentemot Kund. Eventuell reklamation skickas till Livily på hej@livily.se
  3. Ändringar:
    Livily äger rätt att utan förvarning, på eget bevåg eller p.g.a. myndighetskrav, ändra sina Allmänna villkor. Eventuella ändringar träder i kraft så snart de blivit tillgängliga på www.livily.se Kund uppmanas därför att hålla sig uppdaterad vad gäller de Allmänna villkoren.
  4. Livily bekräftar köp via e-post till Kund.
  5. Kortinformation:
    När du handlar hos Livily behandlas betalningen av Bambora som är en säker elektronisk betalningslösning för Visa och MasterCard/Eurocard. All kortinformation lagras i enlighet med kortnätverkens regelverk. Du debiteras omgående och pengar dras direkt från ditt kort.
  6. Swish
    Väljer Kund att betala med Swish så dras pengarna direkt från kontot kopplat till din Swish. Notera att du kommer att behöva signera ditt köp med Mobilt BankID.
  7. Faktura
    I samarbete med Walley erbjuder vi faktura och delbetalning. Faktura innebär att du får hem varorna innan du betalar. Du kan sedan välja att antingen betala hela beloppet på en gång eller dela upp det i mindre delar. Förfallodatum kan skilja sig åt och framgår på den faktura eller delbetalningsavi som skickas till dig. Leveranssätt samt eventuella avgifter som tillkommer visas i kassan innan du bekräftar köpet. En mindre kreditprövning görs, som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta. Fullständiga villkor för Walley hittar du här och SECCI .
    my.walley.se kan du se och betala alla dina fakturor från Walley.

Bilaga 1, Personuppgiftsbehandling

HumaNova Utbildning AB, org. nr. 556400-1443, behandlar personuppgifter i samband med handeln på https://livily.se/ och är personuppgiftsansvarigt för behandlingen. Personuppgifter behandlas för attHumaNova Utbildning AB ska kunna tillhandahålla sina tjänster, huvudsakligen för följande ändamål:

  • För att skapa och upprätthålla ditt personliga konto.
  • För att ta emot och bearbeta dina beställningar och skicka dina varor till dig.
  • För att hantera eventuella returer.
  • För att skicka dig sms-aviseringar om leveransstatus.
  • För att besvara dina frågor och informera dig om nya eller ändrade tjänster.
  • För att skicka marknadsföringserbjudanden som nyhetsbrev och kataloger.
  • För att skicka dig enkäter som ger dig möjlighet att påverka HumaNova Utbildning AB:s erbjudanden och tjänster.

De uppgifter som behandlas är de uppgifter som du anger, t.ex. när du lägger beställningar, kontaktar kundtjänst eller dylikt. De uppgifter du anger omfattar t.ex. kontaktinformation, leveransadress och beställda varor. Personuppgifterna är nödvändiga för att HumaNova Utbildning AB ska kunna uppnå Ändamålen. Viss information kan även komma att inhämtas från offentliga register eller från andra allmänt tillgängliga källor.

Den huvudsakliga rättsliga grunden för behandlingen är att behandlingen är nödvändig för att HumaNova Utbildning AB ska kunna fullgöra sina åtaganden gentemot sina kunder. Vissa behandlingar baseras även på HumaNova Utbildning AB:s berättigade intresse att kunna bedriva sin verksamhet på ett effektivt och säkert sätt samt på HumaNova Utbildning AB:s skyldighet att följa rättsliga förpliktelser. Personuppgifterna kan komma att delas med myndigheter och andra parter som HumaNova Utbildning AB anlitar för att uppnå Ändamålen, t.ex. för leverans. Dessa aktörer kan vara baserade i länder utanför EU/EES. Om Europakommissionen inte anser att landet säkerställer en adekvat skyddsnivå kommer överföringen till den tredje parten att ha stöd i kommissionens standardavtalsklausuler för överföring av personuppgifter till ett land utanför EU/EES, se artiklarna 45–46 i förordning 2016/679 (”GDPR”). Dessa standardavtalsklausuler finns åtkomliga här: http://ec.europa.eu/justice/data-protection/international-transfers/transfer/. Behandlingen av Personuppgifterna kommer pågå så länge det krävs för att uppfylla Ändamålen eller så länge som HumaNova Utbildning AB är förpliktade att göra detta. Därefter raderas Personuppgifterna.

Om du har några frågor kring behandlingen av Personuppgifterna kan du kontakta HumaNova Utbildning AB via hej@livily.se. Du kan även använda denna adress om du vill utöva någon av de rättigheter du enligt GDPR har som registrerad. Vänligen notera att rättigheterna enligt GDPR inte är absoluta och att ett åberopande av en rättighet därför inte nödvändigtvis leder till en åtgärd. Dina rättigheter enligt GDPR inkluderar följande:

  • Rätt till tillgång – Enligt artikel 15 GDPR har du rätt att ta del av Personuppgifterna och att bli informerad om behandlingen. Den informationen finns i detta dokument.
  • Rätt till rättelse – Enligt artikel 16 GDPR har du rätt att utan onödigt dröjsmål få felaktiga personuppgifter som rör dig rättade. Med beaktande av ändamålet med behandlingen har du också rätt att komplettera ofullständiga personuppgifter.
  • Rätt till radering (”rätten att bli bortglömd”) – Under vissa omständigheter har du med stöd av artikel 17 GDPR rätt att få Personuppgifterna raderade.
  • Rätt till begränsning av användning – Under vissa omständigheter har du enligt artikel 18 GDPR rätt att begränsa behandlingen av Personuppgifterna.
  • Rätt till dataportabilitet – Enligt artikel 20 GDPR har du rätt att få ut Personuppgifterna i ett strukturerat, allmänt använt och maskinläsbart format. Du har också rätt att överföra dessa uppgifter till en annan personuppgiftsansvarig.
  • Rätt att göra invändningar – Enligt artikel 21 GDPR har du rätt att invända mot viss behandling av Personuppgifterna, exempelvis sådan behandling som grundar sig i Test AB:s berättigade intressen.

Slutligen har du också rätt att inge klagomål till Datainspektionen, som kan kontaktas via datainspektionen@datainspektionen.se eller 08-657 61 00.

 

Genom att registrera dig och använda vår tjänst, godkänner du villkoren. Dessa villkor reglerar både prenumeration och användning av tjänsten, inklusive ansvarsfrågor och dataskydd.

 

Prenumeration och Betalning

1.1 **Prenumeration:** Din prenumeration debiteras i förskott för den valda perioden (t.ex. månadsvis eller årsvis) och förnyas automatiskt i slutet av varje period om du inte säger upp den innan förnyelsedatumet.

 

1.2 **Uppsägning:** Du kan när som helst avbryta din prenumeration genom att logga in på **MITT KONTO**. Efter uppsägning kommer din prenumeration att vara aktiv tills slutet av den redan betalda perioden.

 

1.3 **Återbetalning:** erbjuder ingen återbetalning av redan betalda prenumerationsavgifter. Du kommer att ha fortsatt tillgång till tjänsten fram till slutet av den period du har betalat för.

 

### 2. Användning av Tjänsten

2.1 **Tjänstens Roll:** Tjänsten tillhandahåller förslag på övningar som terapeuter kan använda för sina klienter. Det är viktigt att notera att tjänsten endast fungerar som ett verktyg och inte ersätter professionellt omdöme eller terapeutens ansvar.

 

2.2 **Terapeutens Ansvar:** Det är terapeutens ansvar att bedöma och anpassa övningarna efter klientens individuella behov och situation. Terapeuten ska försäkra sig om att klienten har förstått och godkänt övningarna innan de genomförs.

 

2.3 **Ansvarsfriskrivning:** Tjänsten garanterar inte att de föreslagna övningarna kommer att ge önskat resultat eller vara lämpliga i alla situationer. Tjänsten är inte avsedd att användas i nödsituationer eller som ett substitut för omedelbar medicinsk eller psykiatrisk vård.

 

 

### 3. Regelbundna Uppdateringar och Kvalitetskontroll

3.1 **Innehållsuppdateringar:** Innehållet i tjänsten uppdateras regelbundet för att spegla den senaste forskningen och bästa praxis inom terapiområdet.

 

3.2 **Kvalitetsgranskning:** Övningarna som föreslås av tjänsten granskas regelbundet av kvalificerade experter för att säkerställa deras kliniska relevans och säkerhet.

 

### 4. Förändringar i Villkor och Priser

4.1 **Ändringar:** Vi förbehåller oss rätten att ändra våra prenumerationsvillkor, priser och andra relaterade villkor. Eventuella ändringar kommer att meddelas dig i förväg, och de nya villkoren kommer att gälla från nästa förnyelseperiod.

 

### 5. Godkännande av Villkor

Genom att använda vår tjänst godkänner du i sin helhet. Om du inte accepterar något av dessa villkor, bör du omedelbart sluta använda tjänsten.

Denna text täcker både prenumerationsvillkoren och de specifika aspekterna relaterade till tjänstens användning inom en terapeutisk kontext. Användarna måste godkänna dessa villkor för att få tillgång till tjänsten.